REEDUCACIÓ PSICOPEDAGÒGICA
La reeducació és una intervenció psicoeducativa específica i individual orientada a alumnes d'infantil, primària o secundària, que mostren alguna dificultat concreta d'aprenentatge vinculada a trastorns específics (dislèxia, discalculia, TDA, TEL...) o bé que precisen millorar el seu rendiment acadèmic sense presentar-ne un trastorn.
Estimula diferents habilitats cognitives: atenció, memòria, raonament ,llenguatge, percepció, orientació temporal i visoespacial, planificació, flexibilitat cognitiva, etc.
Una reeducació psicopedagògica aborda també aspectes emocionals i conductuals de l'alumne com autonomia, autoestima, autoeficàcia, motivació, i afavoreix comportaments que facilitin bons hàbits d'estudi i treball.
- Dificultats en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura: mecànica i comprensió lectora, dislèxia, disortografia, disgrafia.
- Dificultats o Trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat
- Discalcúlia:
dificultats en la correcta adquisició de les habilitats aritmètiques bàsiques
- Dificultats de memòria:
memòria de treball, auditiva, visual
- Dificultats de percepció
- Tècniques d'estudi, organització, planificació, manca d'hàbits de treball
- Baix rendiment acadèmic, manca de motivació pels estudis
- Baix desenvolupament intel·lectual