Psicopedagogia


 REEDUCACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

La reeducació és una intervenció psicoeducativa específica i individual orientada a alumnes d'infantil, primària o secundària, que mostren alguna dificultat concreta d'aprenentatge vinculada a trastorns específics (dislèxia, discalculia,TDA, TEL...) o bé que precisen millorar el seu rendiment acadèmic sense presentar-ne un trastorn.

Estimula diferents habilitats cognitives: atenció, memòria, raonament ,llenguatge, percepció, orientació temporal i visoespacial,  planificació, flexibilitat cognitiva, etc.)

Una reeducació psicopedagògica aborda també aspectes emocionals i conductuals de l'alumne com autonomia, autoestima, autoeficàcia, motivació, i afavoreix comportaments que facilitin bons hàbits d'estudi i treball.


  • Dificultats en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura: mecànica i comprensió lectora, dislèxia, disortografia, disgrafia.
  • Dificultats o Trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat
  • Discalcúlia: dificultats en la correcta adquisició de les habilitats aritmètiques bàsiques
  • Dificultats de memòria: memòria de treball, auditiva, visual
  • Dificultats de percepció
  • Tècniques d'estudi, organització, planificació, manca d'hàbits de treball
  • Baix rendiment acadèmic, manca de motivació pels estudis
  • Baix desenvolupament intel·lectual



 

Share by: